Słodka niespodzianka – Gdynia

W Gdyni, mieście znanym mi wcześniej tylko z opowieści znajomych, spędziliśmy tegoroczne wakacje. Tym razem samochód zostawiliśmy w garażu, a w podróż po raz pierwszy udaliśmy się Pendolino. Bardzo szybko znaleźliśmy nocleg w Gdyni, dzięki skorzystaniu z naszej ulubionej bazy noclegowej, gdzie udało nam się zarezerwować pokój w małym hotelu położonym w samym Śródmieściu. Podróż zaczęła się na stacji Warszawa Centralna i w bardzo komfortowych warunkach do Gdyni Głównej dojechaliśmy w niespełna trzy godziny. Już sam dworzec Gdynia Główna, zmodernizowany i ponownie oddany do użytku w 2012 roku, robi ogromne wrażenie. Widoczne dookoła freski z 1975 roku, które przedstawiają morski krajobraz i dalej, w sali restauracyjnej, sklepienie niebieskie są dziełem prof. Juliusza Studnickiego, jednego z założycieli dzisiejszej ASP w Gdańsku. W podziemiach kompleksu dworcowego znajduje się od niedawna Teatr Gdynia Główna, którego przestrzenie wykorzystywane są nie tylko do tworzenia teatru, ale pełnią również funkcję działalności społecznej, gdzie prezentowane są wystawy gdyńskich artystów czy organizowane warsztaty teatralne dla najmłodszych. Warto przyjrzeć się aktualnemu repertuarowi, znajdziemy tam godne uwagi spektakle dla dorosłych, ale również lalkowe przedstawienia dla najmłodszych, wszystkie przygotowywane przez profesjonalny zespół.

Droga z dworca do naszego hotelu to dziesięciominutowy spacer bardzo przyjemną okolicą. Przez Plac Gdynian Wysiedlonych zeszliśmy w ulicę Starowiejską – najstarszą ulicę miasta, gdzie partery budynków powstałych w pierwszych latach istnienia Gdyni są wykorzystane na lokale usługowo-handlowe. Najstarszy z nich to dzisiejsza filia Muzeum Miasta Gdyni.

Zanim jednak zameldujemy się w hotelu, wstąpimy do kultowego tu „Pączusia” na ciepłego pączka słusznie owianego taką sławą. Właśnie się nim zajadamy i dochodzimy do wniosku, że mógłby on stać się wizytówką Gdyni. Uwaga! Ostrzegamy! Na jednym się nie skończy…